خبرهای داغ:
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری برای دریاچه اوان 

  ضرغامی عنوان کرد: باید با ایجاد طرح جامع گردشگری آینده بهتری برای اين منطقه داشته باشیم و با ایجاد مقرراتی برای آن کاری کنیم که مردم بیشتر از زیبایی های اين منطقه لذت ببرند.
کد خبر: ۹۵۲۶۱۴۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

 

قزوین_ به گزارش بسیج، دریاچه اوان بزرگترین و زیباترین دریاچه در منطقه قزوین است که در فاصله 75 کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین قرار دارد. طول آن در طویل ترین قسمت 325 متر و عرض آن 275 متر و عمق آن از 1 تا 5/7 متر در نوسان است. آب دریاچه از طریق چشمه های کف دریاچه و نزولات آسمانی تامین می شود و غلیان دایمی آن باعث صافی و زلالی آب دریاچه شده است.

از سرریز آب دریاچه نیز رود کوچکی تشکیل می شود که آب آن مورد استفاده کشاورزان روستاهای «کوشک» و «آیین» است. در تابستان این دریاچه محل ماهیگیری، آب تنی و قایق سواری و در پاییز مامن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز و مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی رانی است.

 عزت‌الله ضرغامی در جریان سفر یک روزه به استان قزوین طی بازدید از دریاچه اوان که با همراهی استاندار قزوین، نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس و جمعی از مسوولان کشوری و استانی صورت گرفت با تاکید بر ضرورت حفظ محیط زیست این منطقه گفت: ما باید با ایجاد طرح جامع گردشگری آینده بهتری برای اين منطقه داشته باشیم و با ایجاد مقرراتی برای آن کاری کنیم که مردم بیشتر از زیبایی های اين منطقه لذت ببرند.

وی تصریح کرد:با توجه به ظرفیت های این دریاچه، خدمات رفاهی آن کافی نیست.

وی ادامه داد: زباله‌های مردمی، آفت مقاصد گردشگری هستند، ما باید با وضع مقرراتی کاری کنیم که به محیط‌زیست آسیبی نرسد.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان به دیپلماسی گردشگری اشاره کرد و گفت: رعايت دیپلماسی گردشگری می تواند پیشران توسعه و آبادانی باشد.

گفتنی است در پایان این سفر یکروزه وزير میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان وی از قلعه و دژ حسن صباح، تختگاه اسماعیلیان بازدید کردند

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار